Aktualności - ZIELONA SZKOŁA 2018 Krynica Morska

"Gdy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

Janusz Korczak

Składamy serdeczne podziękowania Darczyńcom i Sponsorom za życzliwość, pomoc i wsparcie finansowe naszego wyjazdu na Zieloną Szkołę. To dzięki Państwa ofiarności mogliśmy zrealizować wyjazd i zobaczyć urokliwe zakątki naszej Ojczyzny. Jesteśmy wdzięczni za waszą dobroć oraz zrozumienie.

Szczególne podziękowanie należy się naszym Rodzicom za "wszystko". DZIĘKUJEMY WAM KOCHANI RODZICE.

13 maja klasy 5A i 5C wyruszyły na pięciodniową zieloną szkołę do Krynicy Morskiej.  Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Danuta Dwucet, Alicja Polak i Elżbieta Zaremba. Po nocnej podróży dotarliśmy do celu - Dom Wczasowy- Rondo. Po zakwaterowaniu i śniadaniu  nastąpiło przywitanie z morzem i spacer po Krynicy Morskiej. Do morza mieliśmy 300 metrów. Z daleka było słychac pisk mew i szum fal morskich. Z naszego miejsca zakwaterowania był piekny  widok na latarnię morską. Zdobyliśmy ją oczywiście.

Następnego dnia - wtorek - zwiedzaliśmy 1000-letnie miasto Gdańsk: Żuraw gdański, podziwialiśmy urokliwe kamieniczki na Długim Targu, Fontannę Neptuna, Złotą i Zieloną Bramę, Dwór Artusa, pomnik Jana Heweliusza. Byliśmy również na placu Solidarności obok Pomnika Poległych Stoczniowców - trzy krzyże z kotwicami. Oddaliśmy cześć obrońcom poczty gdańskiej Potem pojechaliśmy na Westerplatte. W czasie spaceru do pomnika upamiętniającego żołnierzy walczących na Westerplatte, przewodnik opowiadał i ich heroicznej obronie tego skrawka polskiej ziemi.

W środę wybraliśmy się do Elbląga, gdzie podczas spaceru ulicami starego miasta zobaczyliśmy Bramę Targową z legendarnym piekarczykiem, patrzyliśmy na panoramę miasta z  tarasu widokowego, zwiedziliśmy katedrę św. Mikołaja, Ratusz Staromiejski, Muzeum Archeologiczno-Historyczne. Ale największą atrakcją był rejs  Kanałem Elbląskiem - statkiem po trawie.

Czwartek i częciowo piątek były dniami przeznaczonymi na naukę. W tych dniach spacerowaliśmy po Krynicy Morskiej, wybraliśmy sie na pieszą wyprawę na Wielbłądzi Garb i zabawę na plaży. Wieczorem  w czwartek grillowaliśmy i braliśmy udział w dyskotece.

Piątek - szkoda, czas pożegnać się z morzem. Było super! Pogoda dopisała. Warunki lokalowe - ekstra, wyżywienie - bardzo dobre. Każdy dzień rozpoczynaliśmy gimnastyką poranną. Mieliśmy warunki do gry w piłkę, nie tylko nożną, nawiązaliśmy znajomości z innymi grupami przebywającymi na Zielonej Szkole. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Malbork - historyczną stolicę zakonu krzyżackiego.

Oprócz zwiedzania każdego dnia graliśmy w piłkę, spacerowaliśmy i integrowliśmy się z innymi uczniami.  Nasz wypoczynek był bardzo aktywny ruchowo. Podczas wycieczki każdego dnia musieliśmy zdobytą wiedzę zastosywać w praktyce. Były to lekcje w terenie. Każdy z nas podczas pobytu na wycieczce musiał zdać egzamin z samodzielności, odpowiedzialności i zaradności.

Galeria zdjęć

zobacz również:

Tam gdzie jest życie, tam jest nadzieja

2021-09-15

4wrześniao godzinie 10.00 reprezentacja klasy sportowej wraz z wychowawcą Elżbietą Piaskowy i nauczycielem wychowania fizycznego Grzegorzem...