programy, akcje i projekty - Odkrywcy Sekretów Nauki - projekt edukacyjny |
Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki.
10 uczniów klasy 6a: M. Makarska, T. Marek, O. Dąbkowski, P. Wiśniowski, N.Dudar, J. Durda, K. Czyżewska, M. Basamanowicz i Z. Cieślak przystapiło do projektu : "Odkrywcy Sekretów Nauki - wzrost kompetencji uczniów i nauczycieli szkół podstawowych województwa opolskiego". Będą to warsztaty matematyczno-informatyczne oraz przyrodnicze . Celem projektu jest wszechstronny rozwój osobowy ucznia poprzez pogłębienie wiedzy matematyczno-informatycznej i przyrodniczej. Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania oraz myślenia strategicznego. Dzielenia procesu rozwiązywania złożonego problemu na etapy. Kształcenie kreatywnego rozwiązywania problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie. Kształtowanie języka matematycznego i informatycznego. Opanowanie w praktyce stosowania narzędzi myślenia. Wzmacnianie poczucia własnej wartości. Rozwijanie wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych poprzez prowadzenie doświadczeń i eksperymentów. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków oraz analitycznego zapisywania wyników. Usprawnienie myślenia przyczynowo – skutkowego. Wykształcenie umiejętności pracy w grupach i prezentowania efektów własnej pracy. Rozwinięcie umiejętności prowadzenia dyskusji, formułowania problemów i argumentowania swojego stanowiska.
Zajecia odbywają się popołudniami i w soboty w wymiarze 18 godzin lekcyjnych.
Danuta Dwucet i Genowefa Górecka
Tematyka zajęć:
Matematyka na wesoło czyli kreatywnie i twórczo.2 godz.
Strategia Słonia, ZOOM i ZWI – nie łam się! 1 godz.
Asocjogram jest jak słońce czy/i jak magnes? 1 godz.
Poszukiwanie podobieństw i symetrii – zobaczyć matematykę czyli rzecz nie tylko o fraktalach. 1 godz.
Strategia Słonia, ZOOM i ZWI – nie łam się! 1 godz.
Pytania naukowe – jak je stawiać? 1 godz.
Nauka chodzenia ze ScottiegGo! lub ( Scratch) 2 godz.
Do czego potrzebna nam jest woda? Czy bez wody może istnieć życie? Objętość wody ilodu. - 3 godz.
Prad elektryczny i magnesy. Czy współcześni ludzie mogą bez nich żyć? -2 godz.
Kiedy prąd elektryczny może płynąć i co z tego wynika? Czy tylko świeci i grzeje? - 2 godz..
Po co nam magnesy? Czy Ziemia jest wielkim magnesem i jakie moga być tego konsekwencje? - 2 godz.
Prezentacja o fraktalach i ich zastosowaniu w matematyce.
Prezentacja przygotowana przez ucznia.
Jak to rozwiązać....? Poznane metody trzeba wykorzystać w praktyce.
Uczniowie aktywnie pracowali na zajęciach. Dziekuję za udział.